Petr Fiala (1943) vyšel kompozičně po studiu na Janáčkově akademii múzických umění (u Jana Kapra, Miloslava Ištvana a Aloise Piňose) z domácí základny (Martinů, Janáček), ovlivněné z počátku vyjadřovacím způsobem Honeggerovým a Bartókovým. Vyzrál k originalitě, zaměřen zejména na tvorbu komorní a vokální, v níž uplatňuje zkušenosti z mnohaleté sbormistrovské praxe. Upoutává působivým klenutím vokálních partů i citem pro zvukovou barevnost. Poctu Janu Sarkandrovi, oratorium na text Zuzany Novákové-Renčové... Celý popis

Koupit za 99 Kč

Popis

Petr Fiala (1943) vyšel kompozičně po studiu na Janáčkově akademii múzických umění (u Jana Kapra, Miloslava Ištvana a Aloise Piňose) z domácí základny (Martinů, Janáček), ovlivněné z počátku vyjadřovacím způsobem Honeggerovým a Bartókovým. Vyzrál k originalitě, zaměřen zejména na tvorbu komorní a vokální, v níž uplatňuje zkušenosti z mnohaleté sbormistrovské praxe. Upoutává působivým klenutím vokálních partů i citem pro zvukovou barevnost.
Poctu Janu Sarkandrovi, oratorium na text Zuzany Novákové-Renčové pro soprán, alt, baryton, smíšený sbor a orchestr, dokončené roku 1995, vytvořil k příležitosti svatořečení moravského kněze Jana Sarkandra (1576-1620, mučedník). Velkorysá kompozice evokuje základní části mše jak rozvržením do pětí dílů, tak stručnými úvodními barytonovými vstupy v latině. Těžiště uměleckého sdělení spočívá v sólech; sbor přebírá oslavné refrény každého dílu s výjimkou Sanctus, jehož fugatová plocha á cappella je rozdělena orchestrální mezihrou.
Křest svaté Ludmily,…
Zobrazit více

Parametry

Vydavatelství SUPRAPHON a.s., SUPRAPHON a.s. (online)