Obsahuje vystřihovací papírový model v měřítku 1:48 československé stíhací a cvičné verze proudového letounu Messerschmitt Me 262 označovaného u nás Avia S-92- stíhací verze a Avia CS-92 -cvičná verze. Jedním z řady problémů, které muselo československé vojenské letectvo po roce 1945 řešit v procesu své obnovy, byla otázka jeho výzbroje. S ohledem na zkušenosti nedávno skončené války bylo i velení čs. Letectva jasné, že dosud používané vrtulové stroje v roli bojových letounů mají své dny sečteny,... Celý popis
Koupit za 121 Kč- Nejoblíbenější
- Nejlevnější
- Nejdražší
AEROmodel 9 - Avia S/CS-92 - Miroslav Irra
Doprava:
30 Kč
Skladem
AEROmodel 9 - Avia S/CS-92
Doprava:
99 Kč
Skladem
AEROmodel 9 - Avia S/CS-92
Doprava:
109 Kč
Skladem
AEROmodel 9 - Avia S/CS-92
Doprava:
80 Kč
Skladem
AEROmodel 9 Avia S CS 92
Doprava:
69 Kč
Skladem
Popis
Obsahuje vystřihovací papírový model v měřítku 1:48 československé stíhací a cvičné verze proudového letounu Messerschmitt Me 262 označovaného u nás Avia S-92- stíhací verze a Avia CS-92 -cvičná verze.
Jedním z řady problémů, které muselo československé vojenské letectvo po roce 1945 řešit v procesu své obnovy, byla otázka jeho výzbroje. S ohledem na zkušenosti nedávno skončené války bylo i velení čs. Letectva jasné, že dosud používané vrtulové stroje v roli bojových letounů mají své dny sečteny, a jedinou perspektivní možností je letoun s reaktivním pohonem. V roce 1945 ale nezbylo než pro začátek vycházet z toho, co bylo na území republiky dosažitelné. Za války se protektorátní letecký průmysl a tedy i čeští technici a dělníci podíleli na výrobě německého proudového stíhače Messerschmitt Me 262, prvního operačně nasazeného proudového letounu na světě vůbec. A proto bylo rozhodnuto o jeho výrobě pro naše letectvo. Výroba Avie S-92 a CS-92 umožnila vycvičit první piloty na proudovém letounu a překlenula období do nástupu MiG-15.
Jedním z řady problémů, které muselo československé vojenské letectvo po roce 1945 řešit v procesu své obnovy, byla otázka jeho výzbroje. S ohledem na zkušenosti nedávno skončené války bylo i velení čs. Letectva jasné, že dosud používané vrtulové stroje v roli bojových letounů mají své dny sečteny, a jedinou perspektivní možností je letoun s reaktivním pohonem. V roce 1945 ale nezbylo než pro začátek vycházet z toho, co bylo na území republiky dosažitelné. Za války se protektorátní letecký průmysl a tedy i čeští technici a dělníci podíleli na výrobě německého proudového stíhače Messerschmitt Me 262, prvního operačně nasazeného proudového letounu na světě vůbec. A proto bylo rozhodnuto o jeho výrobě pro naše letectvo. Výroba Avie S-92 a CS-92 umožnila vycvičit první piloty na proudovém letounu a překlenula období do nástupu MiG-15.
Parametry
| Výrobce | JAKAB |