Kde jsem:  Katalog  >  Vyhledávání

Salon 2000

Nalezeno:    4 produkty

Zmínky a případky - Viktor Špaček

Sbírka vznikala v letech 2000–2006. Její první část, Proměny, je obrazem světa, ve kterém není nic, co by nepodléhalo změnám, světa, který nemá nahoře, dole, ani pevný střed, světa, ve kterém není spolehnutí ani na pevné vlastní já. Ale je obrazem i touhy po takové jistotě (báseň Deník). Vztahy jsou zde popsané ne jako to, co člověk vlastní a ovládá, ale jako cosi, co ho obklopuje a má v podstatě vlastní bytí (báseň Společný dům s chybou). Jediné, co je jisté, co zůstává, je jakási podivná hroz...

Ještě jsi - Milan Šťastný

Ve druhé sbírce Ještě jsi Milan Šťastný ohledává hranici mezi vesnicí a městem. Idyla, jejíž nedílnou součástí je smířlivě přijímané velebné tragično přesahující obyčejného člověka, kontrastuje s nepokojem, který na sebe rád bere masku osudovosti, ale jakožto výsledek nudy a vnitřní prázdnoty nepřesáhne limit panelového bytu. Vůle žít v pokoře a v souladu s přírodními cykly a na druhé straně rezignace, smíření se s vlastní neschopností a nenaplněné přežívání je ostatně příznačný rozpor této i v...

Modern Art 1870-2000 - Hans Werner Holzwarth

Most art historians agree that the modern art adventure first developed in the 1860s in Paris. A circle of painters, whom we now know as Impressionists, began painting pictures with rapid, loose brushwork. They turned to everyday street life for subjects, instead of overblown heroic scenes, and they escaped the power of the Salon by organizing their own independent exhibitions. After this first assault on the artistic establishment, there was no holding back. In a constant desire to chal...

Pestrostíni a netopýři - Axel Brauns

Kniha poskytuje unikátní pohled zevnitř do stále málo probádaného světa autismu. Skrze bizarní, často humorné obrazy autor mapuje své originální a autistickým viděním světa ovlivněné složité objevování dětství a mládí. Postupná ztráta vnímání tváří, slov a souřadnic bezprostředního okolí vede k izolaci Axela-dítěte od svých rodičů a bratra, k osamocenému hraní si na okraji pískoviště, a nejlépe ve sklepě v „domě s dvorem“. Směs literární citlivosti a okleštěného, „nechápavého“ jazyka umí autor ...