Kde jsem:  Katalog  >  Vyhledávání

Kapitoly z pedagogiky

Nalezeno:    25 produktů

Vybrané kapitoly z oftalmopedie - Novohradská, Hana

Studijní text je určen nejen pedagogům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí se zrakovým postižením, ale i studentům pedagogiky a speciální pedagogiky, kteří se na pedagogickou práci teprve připr

Vybrané kapitoly z oftalmopedie - Novohradská, Hana

Studijní text je určen nejen pedagogům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí se zrakovým postižením, ale i studentům pedagogiky a speciální pedagogiky, kteří se na pedagogickou práci teprve připr

Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry - Jindřich Pazdera

Kniha se zabývá metodickým konceptem hry na housle a její výuky. Koncept je postaven na prioritě pěstování sluchu, užívá přenosu hráčských pocitů a zkušeností přímým fyzickým působením na žáka, přináší základní zákony kineziologie, hledá uvolněné a hudbě adekvátní vyjadřovací prostředky a staví nástrojovou technologii na bázi hudebního obrazu. Dvanáct základních kapitol („Psychofyziologické předpoklady houslové hry“, „Manuální předpoklady houslové hry“, „Vývoj pohybových schopností dítěte, přek...

Výchova ke zdraví - Vybrané kapitoly - Čeledová Libuše, Čeve...

Publikace obsahuje nejdůležitější základní poznatky z oblasti zdraví, metod výchovy ke zdraví, zdravého způsobu života, prevence a podpory zdraví a z oblasti sociálního zabezpečení a sociální péče. Přináší informace o zdraví jako celku a zohledňuje současné vědecké poznatky a trendy dalšího vývoje zdravotní a sociální péče. Jednotlivé kapitoly svým obsahem a zpracováním odpovídají studijním požadavkům oborů ošetřovatelství, sociálně zdravotnické oblasti a pedagogiky....

Pedagogika pro střední pedagogické školy - Musil Roman

Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce. Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi. Úvod do pedagogiky Pedagogika volného času Předšk...

Pedagogika pro střední pedagogické školy - Roman Musil

Autor : Roman Musil, Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce. Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi. Úvod do pedagogiky Pedagogik...

Psychopatologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže

Autor sa zaoberá problematikou komplexne (ale pritom prístupne pedagógom a študentom pedagogiky a psychológie). Jednotlivé kapitoly predkladá z pohľadu súčasných vedeckých poznatkov, s použitím svetov

Psychopatologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže

Autor sa zaoberá problematikou komplexne (ale pritom prístupne pedagógom a študentom pedagogiky a psychológie). Jednotlivé kapitoly predkladá z pohľadu súčasných vedeckých poznatkov, s použitím svetov

Inkluzivní pedagogika - Lechta Viktor

Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zohledněny j...

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zohledněny j...

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně ...

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Autor : Viktor Lechta, Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného ...

Pediatrické ošetrovateľstvo - Učebnica pre fakulty ošetrovat...

Učebnica je určená pre vysokoškolské štúdium ošetrovateľstva. Svojím obsahom nadväzuje na ošetrovateľské predmety, integruje poznatky humanitných a klinických predmetov, najmä pediatrie. Obsah a koncepcia učebnice vychádzajú z predpokladu, že študenti majú vedomosti z anatómie a fyziológie, klinických predmetov, najmä pediatrie, psychológie, pedagogiky, ošetrovateľstva a ošetrovateľského procesu. Jednotlivé kapitoly sú zostavené tak, aby vystihovali špecifickosť pediatrického ošetrovateľstva, k...

Sebepoznání - David Kuneš

Sebepoznání - David Kuneš Autor prozkoumává různé přístupy k sebepoznání a usiluje o jejich uspořádání do celistvého logického systému, který by čtenáři usnadnil cestu k sobě. V teoreticky změřené části popisuje hlavní přístupy k sebepoznání v oblasti psychoterapie. V praktické části se zabývá jednotlivými oblasti sebepoznání a nabízí různorodé techniky pro získávání informací o sobě. Na začátku každé kapitoly autor teoreticky vymezuje danou oblast a nabízí příklady i různá cvičení, které slouž...

Pediatrické ošetrovateľstvo - Kolektív autorov

Autor : Kolektív autorov, Učebnica je určená pre vysokoškolské štúdium ošetrovateľstva. Svojím obsahom nadväzuje na ošetrovateľské predmety, integruje poznatky humanitných a klinických predmetov, najmä pediatrie. Obsah a koncepcia učebnice vychádzajú z predpokladu, že študenti majú vedomosti z anatómie a fyziológie, klinických predmetov, najmä pediatrie, psychológie, pedagogiky, ošetrovateľstva a ošetrovateľského procesu. Jednotlivé kapitoly sú zostavené tak, aby vystihovali špecifickosť pediat...

Speciální pedagogika pro zdravotnické obory - Kelnarová Jarmila,Eva Matějková,Gabriela Vojkovská

Speciální pedagogika pro zdravotnické obory - Kelnarová Jarmila,Eva Matějková,Gabriela Vojkovská Běžnou součástí naší společnosti jsou i lidé se speciálními vzdělávacími potřebami nebo zdravotním a sociálním handicapem. Pro jejich pochopení a plynulou integraci je nezbytná informovanost a znalost jejich speciálních problémů. Předkládaná moderní a stručná učebnice zkušených autorek obsahuje přehled speciálněpedagogických termínů, základní informace a seznamuje i s aktuálními problémy vědního obo...

!!! Vyšetření a výzkum mozku

Vyšetření a výzkum mozku - Pro psychology, pedagogy a další nelékařské obory - Miroslav Orel Čtenář v této publikaci najde stručný přehled nejčastějších metod, které lidský mozek zkoumají ve zdraví i v nemoci. Cílem je přístupně a čtivě představit možnosti soudobého vyšetření mozku, aby si čtenář udělal jasnou představu, ale přitom nebyl zahlcen technickými či medicínskými podrobnostmi. Po seznámení s principy stavby a funkce mozku následují kapitoly věnované konkrétním vyšetřovacím metodám – s...

Tvorba jako způsob poznávání - Slavík Jan,Vladimír Chrz,Stanislav Štech

Tvorba jako způsob poznávání - Slavík Jan,Vladimír Chrz,Stanislav Štech Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla – ať již vědomě nebo bezděčně – ideově navazuje na tradiční chápání tvorby j...

Tvorba jako způsob poznávání - Vladimír Chrz, Jan Slavik, ...

Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla – ať již vědomě nebo bezděčně – ideově navazuje na tradiční chápání tvorby jako výlučně individuálního činu. Tato kniha nabízí odlišnou koncepci. Vy...

Autoevaluace v MŠ

Autoevaluace v MŠ - Syslová Zora Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění p...

Autoevaluce v mateřské škole - Zora Syslová

Autor : Zora Syslová, Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškol...

Fotbal - Učebnice pro trenéry dětí (4-13 let) - Procházka Luděk,Plachý Antonín

Fotbal - Učebnice pro trenéry dětí (4-13 let) - Procházka Luděk,Plachý Antonín Základní příručka pro zájemce o fotbalExistuje více cest, jak někoho něco učit. Jsou cesty prověřené tradicí a podložené dobovou metodikou, ale jsou jistě i takové, které tradiční pohledy upravují a posouvají metodiku o další krůček dále. Někdy se i zásadně mění úhel pohledu, s čímž mohou mít současníci problém, protože věří tomu, jak byli vedeni oni, nebo se bojí nového, které je třeba jen návratem ke kořenům hry a ...

Autoevaluce v mateřské škole - Zora Syslová

Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Přínosem ...

Školní vzdělávání v Estonsku - Ježková Věra a kolektiv

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje če...

Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková , Edgar Krull , ...

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje če...