Kde jsem:  Katalog  >  Vyhledávání

Kapitoly z pedagogiky

Nalezeno:    36 produktů

Základy pedagogiky

Učebnice zaměřuje pozornost na motivaci studentů k hlubšímu zájmu o problematiku výchovy a vzdělávání v širších souvislostech. K tomu slouží srozumitelný jazyk, obrazový materiál a vybrané pasáže z relevantních pramenů. Je určena studentům učitelství či vychovatelství v prezenčním a kombinovaném studijním programu, kteří nestudují oborovou pedagogiku, ale potřebují získat základní přehled. Obsahem publikace je nástin historického vývoje názorů na výchovu a vzdělávání včetně současných vzdělávac...

Vybrané kapitoly z oftalmopedie - Novohradská, Hana

Studijní text je určen nejen pedagogům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí se zrakovým postižením, ale i studentům pedagogiky a speciální pedagogiky, kteří se na pedagogickou práci teprve připr

Vybrané kapitoly z oftalmopedie - Novohradská, Hana

Studijní text je určen nejen pedagogům, kteří se věnují výchově a vzdělávání dětí se zrakovým postižením, ale i studentům pedagogiky a speciální pedagogiky, kteří se na pedagogickou práci teprve připr

Kapitoly ze somatopatologie

Napsat učební text o pediatrii pro medicinské laiky a to ještě s omezením rozsahu textu, pokládám za obtížnější úkol než napsat odborný text pro studenty mediciny. Obsáhnout v požadovaném textu základní problémy pediatrie – problematiku růstu a vývoje, pohled na zdravý vývoj dítěte a přehled nejčastějších onemocnění dětí předpokládá vynikající znalosti z pediatrie, zkušenosti z praxe a také pedagogické vlohy. Kvalita a systematičnost následujícího textu potvrzují, že autor – pan prim. MUDr. M. ...

Vybrané kapitoly z metodiky houslové hry

Kniha se zabývá metodickým konceptem hry na housle a její výuky. Koncept je postaven na prioritě pěstování sluchu, užívá přenosu hráčských pocitů a zkušeností přímým fyzickým působením na žáka, přináší základní zákony kineziologie, hledá uvolněné a hudbě adekvátní vyjadřovací prostředky a staví nástrojovou technologii na bázi hudebního obrazu. Dvanáct základních kapitol („Psychofyziologické předpoklady houslové hry“, „Manuální předpoklady houslové hry“, „Vývoj pohybových schopností dítěte, přek...

Výchova ke zdraví - Vybrané kapitoly - Čeledová Libuše, Čeve...

Publikace obsahuje nejdůležitější základní poznatky z oblasti zdraví, metod výchovy ke zdraví, zdravého způsobu života, prevence a podpory zdraví a z oblasti sociálního zabezpečení a sociální péče. Přináší informace o zdraví jako celku a zohledňuje současné vědecké poznatky a trendy dalšího vývoje zdravotní a sociální péče. Jednotlivé kapitoly svým obsahem a zpracováním odpovídají studijním požadavkům oborů ošetřovatelství, sociálně zdravotnické oblasti a pedagogiky....

Pedagogika pro střední pedagogické školy

Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce. Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi. Úvod do pedagogiky Pedagogika volného času Předšk...

Pedagogika pro střední pedagogické školy - Roman Musil

Autor : Roman Musil, Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce. Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi. Úvod do pedagogiky Pedagogik...

Pedagogika pro střední pedagogické školy - Musil Roman

Učebnice obsahuje všechna učební témata RVP pro obor vzdělání Předškolní a mimoškolní pedagogika. Neobsahuje dlouhé souvislé texty, ze kterých by si studenti měli dělat poznámky. Text je heslovitý, přehledový, strukturovaný tak, aby připomínal sešit, ze kterého se studenti učí při opakování nebo k dílčí či maturitní zkoušce. Každý větší učební celek je doplněný myšlenkovou mapou, ve které jsou shrnuty základní pojmy o látce a vztahy mezi nimi. Úvod do pedagogiky Pedagogika volného času Předšk...

Liečebná pedagogika I.

Aké má postavenie liečebný pedagóg v jednotlivých obdobiach vo vývine človeka? Akými kompetenciami disponuje pri práci s dieťaťom vo včasnej intervencii, v materskej i základnej škole, pri práci so seniorom? – na tieto otázky nájdete odpovede v prvej časti z edície Liečebná pedagogika s názvom Vybrané kapitoly z liečebnej pedagogiky z biodromálneho hľadiska. Ide o monotematicky spracovanú publikáciu, ktorá je koncipovaná v myšlienke vymedzenia liečebnej pedagogiky ako osobitej formy pomoci v je...

Psychopatologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže

Autor sa zaoberá problematikou komplexne (ale pritom prístupne pedagógom a študentom pedagogiky a psychológie). Jednotlivé kapitoly predkladá z pohľadu súčasných vedeckých poznatkov, s použitím svetov

Psychopatologické a sociálno-patologické prejavy detí a mládeže

Autor sa zaoberá problematikou komplexne (ale pritom prístupne pedagógom a študentom pedagogiky a psychológie). Jednotlivé kapitoly predkladá z pohľadu súčasných vedeckých poznatkov, s použitím svetov

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zohledněny j...

Inkluzivní pedagogika Lechta, Viktor a kol.

Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí. Zohledněny j...

Výchova ke zdraví

Publikace obsahuje nejdůležitější základní poznatky z oblasti zdraví, metod výchovy ke zdraví, zdravého způsobu života, prevence a podpory zdraví a z oblasti sociálního zabezpečení a sociální péče. Přináší informace o zdraví jako celku a zohledňuje současné vědecké poznatky a trendy dalšího vývoje zdravotní a sociální péče. Jednotlivé kapitoly svým obsahem a zpracováním odpovídají studijním požadavkům oborů ošetřovatelství, sociálně zdravotnické oblasti a pedagogiky....

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně ...

Inkluzivní pedagogika - Viktor Lechta

Autor : Viktor Lechta, Autor úspěšných Základů inkluzivní pedagogiky z roku 2010 se rozhodl po letech, kdy došlo na poli inkluze k mnoha zásadním změnám, k přepracování a rozšíření klíčových kapitol knihy, aby lépe odpovídala současnému stavu a problémům. Zásadně byly modifikovány kapitoly týkající se vymezení inkluzivní pedagogiky, jejího paradigmatu, kapitoly o inkluzivní didaktice a realizaci inkluze mimo vyučování. Přidány jsou kapitoly o specifikách inkluze dětí ze sociálně znevýhodněného ...

Charakteristika a organizace sportu osob se zrakovým postižením

Publikace představuje čtenářům sport osob se zrakovým postižením. Úvodní část je věnována problematice zrakových postižení a specifikům z nich vyplývajícím. Následující kapitoly obsahují základní informace o jednotlivých paralympijských a vybraných sportech, pravidlech, způsobech provozování sportovních aktivit, ale také možných rizicích. Závěrečná část pak popisuje organizaci sportu osob se zrakovým postižením v České republice. Publikaci lze využít jako informační podporu studijním oborům těl...

Pediatrické ošetrovateľstvo

Učebnica je určená pre vysokoškolské štúdium ošetrovateľstva. Svojím obsahom nadväzuje na ošetrovateľské predmety, integruje poznatky humanitných a klinických predmetov, najmä pediatrie. Obsah a koncepcia učebnice vychádzajú z predpokladu, že študenti majú vedomosti z anatómie a fyziológie, klinických predmetov, najmä pediatrie, psychológie, pedagogiky, ošetrovateľstva a ošetrovateľského procesu. Jednotlivé kapitoly sú zostavené tak, aby vystihovali špecifickosť pediatrického ošetrovateľstva, k...

Pediatrické ošetrovateľstvo - Učebnica pre fakulty ošetrovat...

Učebnica je určená pre vysokoškolské štúdium ošetrovateľstva. Svojím obsahom nadväzuje na ošetrovateľské predmety, integruje poznatky humanitných a klinických predmetov, najmä pediatrie. Obsah a koncepcia učebnice vychádzajú z predpokladu, že študenti majú vedomosti z anatómie a fyziológie, klinických predmetov, najmä pediatrie, psychológie, pedagogiky, ošetrovateľstva a ošetrovateľského procesu. Jednotlivé kapitoly sú zostavené tak, aby vystihovali špecifickosť pediatrického ošetrovateľstva, k...

Sebepoznání - David Kuneš

Sebepoznání - David Kuneš Autor prozkoumává různé přístupy k sebepoznání a usiluje o jejich uspořádání do celistvého logického systému, který by čtenáři usnadnil cestu k sobě. V teoreticky změřené části popisuje hlavní přístupy k sebepoznání v oblasti psychoterapie. V praktické části se zabývá jednotlivými oblasti sebepoznání a nabízí různorodé techniky pro získávání informací o sobě. Na začátku každé kapitoly autor teoreticky vymezuje danou oblast a nabízí příklady i různá cvičení, které slouž...

Pediatrické ošetrovateľstvo - Kolektív autorov

Autor : Kolektív autorov, Učebnica je určená pre vysokoškolské štúdium ošetrovateľstva. Svojím obsahom nadväzuje na ošetrovateľské predmety, integruje poznatky humanitných a klinických predmetov, najmä pediatrie. Obsah a koncepcia učebnice vychádzajú z predpokladu, že študenti majú vedomosti z anatómie a fyziológie, klinických predmetov, najmä pediatrie, psychológie, pedagogiky, ošetrovateľstva a ošetrovateľského procesu. Jednotlivé kapitoly sú zostavené tak, aby vystihovali špecifickosť pediat...

Vyšetření a výzkum mozku - Pro psychology, pedagogy a další nelékařské obory - Orel Miroslav, Procházka Roman,

Vyšetření a výzkum mozku - Pro psychology, pedagogy a další nelékařské obory - Orel Miroslav, Procházka Roman, Čtenář v této publikaci najde stručný přehled nejčastějších metod, které lidský mozek zkoumají ve zdraví i v nemoci. Cílem je přístupně a čtivě představit možnosti soudobého vyšetření mozku, aby si čtenář udělal jasnou představu, ale přitom nebyl zahlcen technickými či medicínskými podrobnostmi. Po seznámení s principy stavby a funkce mozku následují kapitoly věnované konkrétním vyšetř...

Aktuální otázky vzdělávání dospělých

Současná společnost klade na své členy stále větší nároky. Ne neprávem získala přívlastek turbulentní. Stále změny, se kterými se musí jedinec i společnost vyrovnávat, významně ovlivňují fungování firem i státu. Sociální a hospodářské změny modifikují rovněž i edukační procesy a celkovou edukační realitu. Určují požadavky na výstupy z učení, ovlivňují inovace didaktických metod, mění cíle a obsah vzdělávání ve všech etapách počátečního vzdělávání. Stejně významně mění i přístup k dalšímu vzdělá...

Tvorba jako způsob poznávání - Vladimír Chrz,Jan Slavik,Stanislav Štech,

Tvorba jako způsob poznávání - Vladimír Chrz,Jan Slavik,Stanislav Štech, Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla – ať již vědomě nebo bezděčně – ideově navazuje na tradiční chápání tvorby ...

Tvorba jako způsob poznávání - Vladimír Chrz, Jan Slavik, ...

Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla – ať již vědomě nebo bezděčně – ideově navazuje na tradiční chápání tvorby jako výlučně individuálního činu. Tato kniha nabízí odlišnou koncepci. Vy...

Autoevaluace v MŠ

Autoevaluce v mateřské škole - Zora Syslová Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zk...

Tvorba jako způsob poznávání

Tvorba anebo tvořivost, založená na myšlence osvobození a rozvíjení lidské přirozenosti, patřila k velkým tématům modernistické psychologie i pedagogiky a zájem o ni setrvává i v dnešním školském diskurzu. V něm se vyzdvihuje především originalita a flexibilita jednotlivce jako důležitý předpoklad úspěchu v současné společnosti. Přitom se zpravidla – ať již vědomě nebo bezděčně – ideově navazuje na tradiční chápání tvorby jako výlučně individuálního činu. Tato kniha nabízí odlišnou koncepci. Vy...

Autoevaluce v mateřské škole - Zora Syslová

Autor : Zora Syslová, Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškol...

Autoevaluce v mateřské škole - Zora Syslová

Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Přínosem ...

Autoevaluce v mateřské škole

Autoevaluace má škole pomoci pochopit procesy změn, které v ní probíhají a které vycházejí z požadavků RVP PV. Odhaluje, jaké podmínky MŠ vytváří pro vzdělávání svých dětí a jak kvalitní poskytuje vzdělávání. Takto získané informace následně přispívají ke strategickému plánování dalšího rozvoje MŠ. Kniha může čtenáři pomoci pochopit vnitřní fungování školy. Charakterizuje autoevaluační procesy s cílem naučit se odhalovat rezervy a ty pak využít pro zkvalitnění předškolního vzdělávání. Přínose...

Školní vzdělávání v Estonsku - Věra Ježková , Edgar Krull , ...

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje če...

Školní vzdělávání v Estonsku - Ježková Věra a kolektiv

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje če...

Školní vzdělávání v Estonsku

Analyticko-srovnávací studie Školní vzdělávání v Estonsku je pátou publikací řady Školní vzdělávání v zahraničí. Titulu předcházely publikace Školní vzdělávání v Německu, Školní vzdělávání ve Velké Británii, Školní vzdělávání ve Švédsku a Školní vzdělávání v Ruské federaci. Studie zachovává metodologický přístup užitý v těchto publikacích, tj. problémové pojetí (důraz na hlavní problémové okruhy školního vzdělávání) a dva pohledy na představenou problematiku: pohled „zvenku“, který poskytuje če...

Biomedicínská terminologie pro speciální pedagogy

Výkladový slovník doc. RNDr. Jitky Machové, CSc „Biomedicínská terminologie pro speciální pedagogy” vyplňuje závažnou mezeru v nabídce odborné terminologické a slovníkové literatury. Zatímco v tomto oboru v posledních letech přibylo prací, které se zabývají pedagogickou a psychologickou terminologií (např. „Hartlův Velký psychologický slovník” či „Pedagogická encyklopedie” prof. Průchy a kol.), v oblasti biologické a medicínské terminologie od dob klasického, ale prakticky nedosažitelného „Defe...

Ako rozvíjať porozumenie textu u žiaka

Táto knižka je určená učiteľom, ďalším odborníkom i ostatnej verejnosti, ktorá sa zaujíma o problematiku porozumenia textu u žiaka. Porozumenie textu, hlavne učebného textu, je dôležitou podmienkou "vstupu" žiaka do učiva. Učenie sa nie je zmysluplné a nie je ani efektívne, keď v ňom chýba porozumenie. Žiaľ, pohľad do učební základných škôl nám ukazuje, že žiaci sa často naučia učivo naspamäť bez hlbšieho porozumenia a potom ho viac–menej mechanicky reprodukujú. Má to všetky znaky neefektívneh...