Pracovní listy Já a můj svět jsou určeny k zopakování učiva. Na 10 celobarevných listech si žáci procvičí vše, co se v jednotlivých měsících v učebnici o životě v přírodě dověděli. Úkoly v pracovních listech nabízejí i náměty k provázání učiva s ostatními předměty. Zpočátku jsou ztvárněny poutavými obrázky, které žáci pojmenovávají. Při vyprávění o nich tvoří věty, ty pak propojují do větných celků a příběhů – zdokonalují si tak svoje vyprávěcí dovednosti. Obrázky jsou přehledně uspořádány po řádcích,... Celý popis
Koupit za 49 Kč- Nejoblíbenější
- Nejlevnější
- Nejdražší
Popis
Pracovní listy Já a můj svět jsou určeny k
zopakování učiva.
Na 10 celobarevných listech
si žáci procvičí vše, co se v jednotlivých měsících v učebnici o
životě v přírodě dověděli. Úkoly v pracovních listech nabízejí i
náměty k provázání učiva s ostatními předměty.
Zpočátku jsou ztvárněny poutavými obrázky, které žáci
pojmenovávají. Při vyprávění o nich tvoří věty, ty pak propojují do
větných celků a příběhů – zdokonalují si tak svoje vyprávěcí
dovednosti. Obrázky jsou přehledně uspořádány po řádcích, což žákům
umožňuje snadnou orientaci. Při řešení úkolů využívají i své
počtářské dovednosti, které do té doby v matematice získali. Úkoly
jsou navrženy tak, aby využily i dramatické dovednosti žáků. Jsou
doplněny o náměty na relaxační cvičení, při kterých si žáci např.
zahrají na zvířátka při přezimování nebo si při poznávání částí
těla s Ájou zacvičí krátkou rozcvičku na známou píseň (Hlava,
ramena, kolena, palce). Žáci si tak učivo připomenou zábavnější
formou, která je jejich věku v tuto dobu nejbližší.
9 pracovních listů obsahuje
učivo 9 lekcí učebnice. 10. pracovní
list nabízí žákům poučení před
prázdninami. Příklady ze známých lidových pohádek děti
naučí, že mají být ostražitější při jednání s cizími lidmi. Žáci
jsou také zábavnou hrou varováni před trháním a konzumací
jedovatých plodů a hub. Připomenou si i dopravní značky, které by
měli jako chodci a cyklisté při pohybu po pozemní komunikaci s
rodiči nebo staršími kamarády respektovat, aby se vyvarovali
zranění.
Jednotlivé úkoly pracovních listů jsou
koncipovány tak, aby je žáci byli schopni
vypracovat samostatně. Náročnost
a forma splnění úkolu odpovídá rozumovým schopnostem a manuálním
dovednostem dětí mladšího školního věku – řešení vyznačují
kroužkováním, vybarvováním nebo kreslením obrázků, ve 2. pololetí
luští slova z písmen, která v tuto dobu již bezpečně zvládají
přečíst, a začínají též psát písmena (později slova) v připravených
zábavných rébusech.
Tyto pracovní listy by rozhodně neměly sloužit
k hodnocení žáků známkou. Nijak by to neposílilo jejich motivaci do
další práce. Hodnocení práce probíhá formou
sebehodnocení. Za splnění úkolu čeká žáky v horní
části pracovního listu veselá hvězdička. Žáci
zhodnotí, jak pracovali, a za odměnu si hvězdičku vybarví.
Sebehodnocení hraje důležitou roli při hodnocení úrovně znalostí
žáků, dodá jim sebedůvěru, pozvedne jejich sebevědomí. V žádném
případě u žáků není vhodné klasifikovat úroveň dosažených
vědomostí. Každý má možnost si svůj chybný úsudek opravit. Oprava
je přirozený prostředek učení. Není vhodné podporovat v
dětech tohoto věku soutěživost. Forma zhodnocení sebehodnocením
žákům nabízí možnost uvědomit si, co se jim daří a v čem se ještě
potřebují zlepšit. Okomentováním výsledků své práce se učí, jak
postupovat dál, pokud chtějí zlepšit své dosavadní výkony. Začnou
si vzájemně pomáhat, učí se práci v týmu.
Překvapením pro žáky jsou fotografie rostlin a zvířat na
zadních stranách pracovních listů. Žáci s nimi měsíc po
měsíci procházejí přírodou. Zaměří se i na vyhledávání
vybraných rostlin a zvířat v okolí svých domovů, všímají
si, jakými změnami v daném měsíci procházejí, a
pozorují tak koloběh jejich života během
celého roku. Otázky k fotografiím v dolní části
pracovního listu vybízejí žáky k vyprávění o nich. Otázky
jsou zaměřené na podstatnou proměnu, které si v životě
rostlin a živočichů mohou žáci v určitém měsíci všimnout.
Průvodní ilustrační obrázky v názvu měsíce žáky inspirují k
vyprávění o přírodě v tomto ročním období. Na konci
školního roku si žáci prohlédnou i fotografie k prázdninovým
měsícům na vnitřních stranách složky. Ty si vystřihnou a připojí k
ostatním. S pomocí vyučujícího nebo rodičů je na označeném místě
proděrují a svážou. Vytvoří si tak kalendář, který
je může provázet přírodou i v dalších letech.
Připomene jim její krásy a nabídne možnosti, kam se do přírody v
určitém měsíci vydat. Žáci se naučí vnímat život v přírodě, uvědomí
si, jak křehká je rovnováha v ní a jak je důležité ji
chránit.
zopakování učiva.
Na 10 celobarevných listech
si žáci procvičí vše, co se v jednotlivých měsících v učebnici o
životě v přírodě dověděli. Úkoly v pracovních listech nabízejí i
náměty k provázání učiva s ostatními předměty.
Zpočátku jsou ztvárněny poutavými obrázky, které žáci
pojmenovávají. Při vyprávění o nich tvoří věty, ty pak propojují do
větných celků a příběhů – zdokonalují si tak svoje vyprávěcí
dovednosti. Obrázky jsou přehledně uspořádány po řádcích, což žákům
umožňuje snadnou orientaci. Při řešení úkolů využívají i své
počtářské dovednosti, které do té doby v matematice získali. Úkoly
jsou navrženy tak, aby využily i dramatické dovednosti žáků. Jsou
doplněny o náměty na relaxační cvičení, při kterých si žáci např.
zahrají na zvířátka při přezimování nebo si při poznávání částí
těla s Ájou zacvičí krátkou rozcvičku na známou píseň (Hlava,
ramena, kolena, palce). Žáci si tak učivo připomenou zábavnější
formou, která je jejich věku v tuto dobu nejbližší.
9 pracovních listů obsahuje
učivo 9 lekcí učebnice. 10. pracovní
list nabízí žákům poučení před
prázdninami. Příklady ze známých lidových pohádek děti
naučí, že mají být ostražitější při jednání s cizími lidmi. Žáci
jsou také zábavnou hrou varováni před trháním a konzumací
jedovatých plodů a hub. Připomenou si i dopravní značky, které by
měli jako chodci a cyklisté při pohybu po pozemní komunikaci s
rodiči nebo staršími kamarády respektovat, aby se vyvarovali
zranění.
Jednotlivé úkoly pracovních listů jsou
koncipovány tak, aby je žáci byli schopni
vypracovat samostatně. Náročnost
a forma splnění úkolu odpovídá rozumovým schopnostem a manuálním
dovednostem dětí mladšího školního věku – řešení vyznačují
kroužkováním, vybarvováním nebo kreslením obrázků, ve 2. pololetí
luští slova z písmen, která v tuto dobu již bezpečně zvládají
přečíst, a začínají též psát písmena (později slova) v připravených
zábavných rébusech.
Tyto pracovní listy by rozhodně neměly sloužit
k hodnocení žáků známkou. Nijak by to neposílilo jejich motivaci do
další práce. Hodnocení práce probíhá formou
sebehodnocení. Za splnění úkolu čeká žáky v horní
části pracovního listu veselá hvězdička. Žáci
zhodnotí, jak pracovali, a za odměnu si hvězdičku vybarví.
Sebehodnocení hraje důležitou roli při hodnocení úrovně znalostí
žáků, dodá jim sebedůvěru, pozvedne jejich sebevědomí. V žádném
případě u žáků není vhodné klasifikovat úroveň dosažených
vědomostí. Každý má možnost si svůj chybný úsudek opravit. Oprava
je přirozený prostředek učení. Není vhodné podporovat v
dětech tohoto věku soutěživost. Forma zhodnocení sebehodnocením
žákům nabízí možnost uvědomit si, co se jim daří a v čem se ještě
potřebují zlepšit. Okomentováním výsledků své práce se učí, jak
postupovat dál, pokud chtějí zlepšit své dosavadní výkony. Začnou
si vzájemně pomáhat, učí se práci v týmu.
Překvapením pro žáky jsou fotografie rostlin a zvířat na
zadních stranách pracovních listů. Žáci s nimi měsíc po
měsíci procházejí přírodou. Zaměří se i na vyhledávání
vybraných rostlin a zvířat v okolí svých domovů, všímají
si, jakými změnami v daném měsíci procházejí, a
pozorují tak koloběh jejich života během
celého roku. Otázky k fotografiím v dolní části
pracovního listu vybízejí žáky k vyprávění o nich. Otázky
jsou zaměřené na podstatnou proměnu, které si v životě
rostlin a živočichů mohou žáci v určitém měsíci všimnout.
Průvodní ilustrační obrázky v názvu měsíce žáky inspirují k
vyprávění o přírodě v tomto ročním období. Na konci
školního roku si žáci prohlédnou i fotografie k prázdninovým
měsícům na vnitřních stranách složky. Ty si vystřihnou a připojí k
ostatním. S pomocí vyučujícího nebo rodičů je na označeném místě
proděrují a svážou. Vytvoří si tak kalendář, který
je může provázet přírodou i v dalších letech.
Připomene jim její krásy a nabídne možnosti, kam se do přírody v
určitém měsíci vydat. Žáci se naučí vnímat život v přírodě, uvědomí
si, jak křehká je rovnováha v ní a jak je důležité ji
chránit.
Parametry
Druh | pro základní školy |
Autor | Věra ŠTIKOVÁ |
Jazyk | české |
Nakladatelství | Nová Škola |
Rok vydání | 2014 |
Vydavatel | NOVÁ ŠKOLA |
Výrobce | NNS |
Počet stran | 20 |